Ännu en vårdag!

Vädret har varit grymmt soligt och fint idag med! Lite kallt ute i vinden dock. Men hur länge kan det hålla isig till? Nån månad för att bli kasst till sommaren?

Dagens övningar har bestått i att gå upp och fixa till en ordentlig frukost innan det bar iväg till Guntorp för att genrepa inför seriepremiären i fotbollen. Vi hade en mycket god och glad stämning i laget när vi satt inför samlingen på det stora trädäcket och kikade på damlagets "träningsläger". Snacket inför match var oxå bra och uppvärmingen lite svag men ändå helt ok.
Så till själva matchen:
Ska kankse börja med att jag "åkte på" en något ovan postition för mig, ytterback, men det är jag bara glad för då får man anfalla mer än som innerback! Alla vill ju innerst inne vara den stora stjärnan i laget som bara öser in mål och får alla rubriker och är bäst i världen. Den som säger nåt annat ljuger så det skriker om det. Så är det bara!
Då till matchen mot Stenstorp som skall lira i femman och enligt min mening så äger vi matchen och gör en bra insats då vi rullar boll och skapar massa chanser men har svårt att göra mål, vi fyller på med mycket folk framåt och så kan jag fortsätta en bra stund till med saker som var bra men vi fick stryk med 4-2. Då kan inte slutbetyget bli bra helt enkelt! Min egen insats var nog ok, tror jag. Missade lite i markeringen när de gör 1-0. Skulle markera två personer och hamnade mitt emellan dem och det slutade med bollen i nät bakom vår målis. Starkt jobbat PG kändes det som då. För övrigt var nog insatsen helt ok. Vi skulle spänna bågen och följa med framåt så mycket vi förmådde var direktiven och så fort chansen gavs så bar det av i full kareta läng med kanten. Kontentan av detta blev att jag sista 20 minuterna fick utöver att hålla koll på moståndare, boll och spel kämpa mot kramp i mina egna ben! Men det var det värt!

Efter match så blev det en snabb lunch och sen hem till far och njuta en stund i solen.
 
Innebandyfinalen mellan AIK och Warberg granskades på tv samt olympiatravet innan jag och far grillade lite och kände oss almmänt tillfreds. Sen fick Robinson en kik på dumburken ich sen var dagen typ slut!

Nej förresten hämtade syrran och mor efter nåt hälsotjosangrejsan med korpen i T-boda.

Imorgon blir det moderatbandy, golf alltså, med far och mus med klass, dvs Rasmus, haha:P Sen blir det nog lite innebandy med Elless IF på kvällen lutar det åt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0