Att ta emot stipendium

Det är en ganska så schyst syssselsättning börjar jag tycka!
Tänk dig själv! Först får du käka fin trerätters middag bestående av Viltpaj med vilsvin och svamp till förrätt. Biff a lá lindström med pottatispure och grönsaker till huvudrätt samt kaffe och tårta till efterrätt.
Sen skulle det ju hållas ett föredrag om mig somperson och varför jag fick stipendiumet och det var snabbt avklarat.

Sen var det dag för tacktal! Gudske lov att jag inte är rädd för att tala inför folk. Men talet blev uppskattat och följdes av en massa bra och intressanta frågor som jag fick svara på.

Men det bästa av allt är att jag fick 2000 spänn som tack för besväret och visat intresse!
Men pengarna kommer nog snart att gå åt om jag känner mig själv rätt!

I morgon skall jag agera taxi och bädda ner en? berusad ungdom på soffan efter att de firat 50 dagar till studenten men har en körning tillgoda så har inte ens rätt att kolaga på det:P

Sen ska jag ta mig en allvarlig funderare på om jag ska lyssan på vad hjärtat säger och vill eller om jag ska strunta i det som jag brukar. Jag vet inte om jag vågar följa mitt hjärta i detta fallet men vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0