Att vara "ledig" en dag

När man är ledig tycker jag att man ska bara slappa, så säga att jag varit ledig idag är inget bra ord! Jag har bara inte varit på jobbet eller på högskolan.
Det började med att jag anordnade storstädning av min lägenhet och tvättade ett par maskiner med tvätt och fixade med det! Sen tog jag tag i mitt läsande och började att gotta ner mig i mikroekonomins underbara värld! Eller nja...jag läste i den tjocka och otäckt tråkiga boken i allafall. Microekonomi är ett nödvändigt ont som jag måste läsa i programmet men ska INTE läsa mer av än absolut nödvändigt!

Sen var det ju det med att vara ledig från jobbet med....Det gick sådär måste jag säga, jag var inte på jobbet men tog med mig datorn och satte mig ute och fixade med finansanalys ändå! Att man aldrig kan låta jobbet vara, eller gör jag det för att kunna jobba lite vid sidan av som konsult och ta riktigt bra betalt för det sen, kanske vore en bra idé, vad vet ja!

För att känna att jag varit ledig så ringde jag en kompis, Jocke, och bestämmde att han var tvungen att fika med mig! Det hade han som tur var inget emot! Det blev en tur till mumma för att fika och prata av oss lite, vi behöver göra det ibland både han och jag! Det var nice att få en mintlatte, en kärleksmums och en pratstund samt lite ögongodis!

Ikväll är det träning med Weimer, jag slipper minsann inte bara för att jag fått spela a-lag på söndagen och b-lag på måndagen inte.
- Du har så bra kondis så det är inga problem, sen växer du för varje match så vi matchar dig så hårt vi bara kan! Detta för att du ska nå den nivå du har inom dig så snabbt du bara kan
Detta sa a-lagets tränare när jag ville vila på kvällens träning! Det var det samma som träna och knip truten i mina öron! 



Detta är förövrig Weimer som jag är med och lirar lite med och försöker bidra med något till. Men bidrar nog mest med vilja och lite kämpatakter samt en och annan rusch längs med kanten för att trötta ut motsåndarna åt mina lagkamrater!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0