En Glad Påsk

Påskafton betod i att springa en sväng på morgonen, åka till mormor och äta påskmat tills man nästan sprack och av att partaja! Vi beskriver bara det senare!

Det var bjudning uppe i högbron hemma hos Govertzon med en massa trevliga gamla kamrater sen uppväxten och ett par nya ansikten. Det bjöds på grillat att äta och diverse drycker att inmundiga. Det blev ett lång bad i den vedeldade tunnan innan det var dags att göra sig fin för att åka in till staden och det berömda stadshotellet som för en gångskull var riktigt kul! Det var rätt folk ute och mycket folk! Jag hade mycket trevligt måste jag säga, det är lite surt ibland bara att man känner precis varenda kotte!
Det blev en promenad innan det blev hem och fixa lite toast till nattamat och bädda iordning lite innan det bev till att syna kudden!
Det var lite tungt att bli väckt flera gånger om från en sisådär kvart över sju av två icke namngivna personer som vägrade att svara i telefon eller öppna lägenhetsdörr ett par timmat tidigare. Kvartöver åtta våldgästade dessutom dårarna MIN lägenhet och störde den fris som då rådde där med motiveringen att vi ville bara kolla hur ni  hade det? Jo tjena, så dags ska man sova på påskdagen tycker jag och somnade senare om nån timme till. Sen blev det en sväng hem till icke namngiven person för att dega på soffan men robisson på din soffa var bra harry! Efter det blev det hem en sväng till Lyrestad på lite mat innan det bar av till golfbanan för att motinera och leka av sig lite.
Efter golfen åkte jag hem till Govertzon igen och badade lite tunna och åt glasstårta.

Tack för en trevlig påskhelg alla underbara månniskor
Govert, Harry, Malin, Simon, Robin, Lisa, Evelina
Ni blir namngivna för att ni var med i dagarna två!
Alla ni andra som var med en sväng nån gång ska ha ett tack ni med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0