En ovanligt vanlig dag

Ligger på soffan och slötittar på Liverpool-Chelsea i champions league fotbollen men är inte särskilt intresserad likt de flesta andra av mina lagkamrater verkade vara på dagens träning. När de snackade på tänkte jag på annat. När frågan kom till mig om vad jag trodde och tyckte  om kvällens match blev svaret ett:
- Va? jag tror vi fick en uppgång idag bara för att de på golvet tror att riksbanken sänker räntan nästa vecka!
Följden av detta blev att jag blev dumskalleförklarad!
Men jag satt och tänkte på jobb och analyserade varför börsen tog ett glädje skutt upp med 3,5% lite drygt idag. Kom jag på nåt bra svar nej! Jag har mina aningar men spar dem till finansieringsmötet på jobbet nästa vecka. Då skall det diskuteras investeringer och ska vi få igenom nått så lär jag vässa argumenten tills dess och inte bara komma med vilda gissningar som många verkar köra med i dessa tider.
Sen fortsatte träningen i den andan att jag sprang runt och tänkte på annat och hade mest ont i ljumskarna och bidrog inte med något mer än bara lite löpningar!
Varför lägga ner en massa tid på fotboll om jag ändå inte satsae 100%. Bra fråga! Men det ger bra snabbhetsträning till vinterns bandyspel vart jag nu ska spela, men det beslutet lär dröja känner jag.  Men sen är fotollen förbaskat kul med, det är ju hundra gånger roligare att jaga en lirare och en boll än att kuta intervaller mot klockan på en fyrahundra metersbana som är alternativet till denna träning.

Ikväll är det: Fotboll på TV:n
I soffan äter jag: Mackor och kokt ägg
I morgon ska jag: Plugga, handla, åka till skolan och jobba på golfbanan
Jag önskar mig: En massa fina presenter på födelsedagen på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0