Ideér!

Det finns ideér som är bra, det finns dåliga ideér och det finns ideér som är helt vansinniga. Sen finns det allt däremellen!
Värsta typen av ideér är de som är mycket bra i tanken och totalt vansinniga i verkligheten!
En sådan åkte jag på att arbeta med på jobbet idag! 
En av jobbets normalt sett mycket kloka styrelseledamoter har kommit på idén att vi ska bjuda in alla våra ägare till bolagsstämman personligen via post och skicka med en penna som tack för visat intresse. Så långt en jättebra idé det håller jag med om MEN när vi det är 800 pers som skall bjudas in coh stoppa packa ner inbjudan och pennor i 800 kuvert tar sin lilla tid och är förbaskat tråkigt så i verkligheten är denna idé i min värld milt uttryckt mindra bra, på gränsen till dålig för att vara snäll!
Att packa papper i kuvert är inte min favoritsysselsättning på jobbet precis! Men det är ett jobb iaf och bättre än att gå arbetslös. Tänk på lönen och se glad ut funkar oftast och underr sådana här sysselsättningar är det fritt fram för kontorsskvaller och det kan vara rätt intressant ibland!

Efter jobbet blev det ett intervall löpningspass på 1h och 20 minuter, kanske inte roligaste träningen men nyttig!
Sen blev det en egenlagad kycklinggryta å efter det blev det till att ta sig an dagens diskberg:P Nu blir det nog en film på soffan då tv utbudet en måndag är bedrövligt kasst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0