Jag bara vägrar! säger jag nu i alla fall....

Tomas Ahhreman som är min föredetta? arbetsgivare driver Töreboda Golfshop och har till denna säsong tagit över restarurangen på klubben och skall driva den.
-Tänker du ställa upp och jobba hos mig i sommar Andreas?
-Nja...då ska det allt var riktigt krisigt med folk. Tänker inte jobba 250 timmar i juli i år som ifjol när alla andra har semester!
- nej det kan jag förstå men då har vi dig i bakfickan!
Såhär löd det i februari!

I tisdags var det nån testdag för nån pingisgrej på golfklubben och då ringdes det å kollade om jag ville vara med som instruktör. Jo visst svarade jag då glad i hågen och mindes inget av vad jag tidigare sagt. Bra gjort va?

Vad jag innerst inne tror att det kommer sluta med i shopen och rastaurangen talar jag väldigt tyst om. Maten och servicen kommer säkert vara bra men det bakom det med adnimistration och ekonomi....grattis syrran som får styra upp när det krisar. Lycka till men bränn inte ut dig bara. Tänk på att du har sommarlov för annars kommer du lida för det hela första året på högskolan!
Men det slutar väl med att jag sliter dubbelt både på golfbanan och på dina som är huvudsakliga sysselsättningen.

Sen har jag insett att tiden inte alltid räcker till. Högen med papper satte nytt rekord idag på skrivbordet, 15 cm kom vi upp i när det var som värst vid tio tiden men det gick det med!

Utöver all stress har dagen varit riktigt bra, schyst väder coh sådär.Att jag fick VG på tentan i organisation & ledarskap gjorde inte dagen sämre precis! Det firades med glass och chokladsås framför TV:n som en lite tidig födelsedagspresent. Fyller hela 21 i morgon!

Imorgon skall det liras moderatbandy. köpas jogging och fotbollsdojor samt styras upp mitt livs första kalas för släkten på helt egenhand. Det är med slräckblandad förtjusning jag ger mig in in det. Är jag övermodig som skall tro att mormom och morfar uppskattar Tacos? Äsch gillar de thaimat ska nog mexicankst gå bra. Att syrran och mamma gillart vet jag och att pappa avskyr tacos vet jag med! Men lugn farsan...du ska få komma över på fiskgrattäng innom en rimlig framtid!

Dagens citat är från Jonas Fern på dagens fotbollsträning: - Viktor, börsen bara faller men dina skott dom bara stiger! Detta klämde den goda Jonas ur sig när jag hade lite svårt att träffa mål (läs försökte störa SAS trafik lång upp i lufter) och efter att han fått lite inspiration av mitt skrivande som han varit in ovh blivit lite underhållen av. Tackar!
Dagens bästa: Vg i organisation! Räcker så tror jag!
 
I morgon vill jag:
Lira bra golf och få en massa fina och bra födelsedagspresenter!


Kommentarer
Postat av: therese

i restaurangen kommer du absolut inte in, inte i shopen heller förresten! :P

2009-04-16 @ 22:33:54
URL: http://theresewiktorsson.blogg.se/
Postat av: Andreas

Säger du nu ja! Men vänta bara så får vi se:P

2009-04-17 @ 21:32:41
URL: http://andreasviktor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0