Jag förstår folk när det rinner över!

Läser just nu en bok om Pelle Fosshaug, svenks bandys bad boy! En spelare med av en otrolig kaliber och kankse den bäste i världen genom alla tider men karln har ett helvetes humör. Det har skett många konstiga och otroligt fula saker när han har varit i farten. Det fulaste ett yxhugg som delades ut för att döda.
Innom ishockeyn har vi spelare som Per Ledin och Andreas Jämtin som inte alltid har koll på sitt humör.

Jag lovar att sådana spelare finns i alla sporter, de finns i alla lag till och med vil jag påstå. Att spelare tappar humöret är inget konstigt alls, vi gör det bara olika mycket och olika ofta. Men de killar som är kända för att vara hete brukar alltid ha någon av de här "skötsamma" spelarna som är runt dem och provocerar dem så fort de får chansen. Som om inte detta vore nog så har spelarna av den här typen ständigt ett extra vakande öga från domaren som mer än gärna skickar ut dem så fort de får chansen, de blir inte rättvist behandlade av dem. Sist men inte minst så har vi media som bevaker dem som en blodigel och förstorar minsta lilla händelse.

Att det kokar i skallen på en spelare när en motståndare snackar skit och försöker provocera en till vansinne. Vanligt skitsnack kan jag ta men när det börjar att snackas om familjen, fruar och flickvänner då har det gått för långt.

Jag försvarar inte på något sätt en person som beter sig som en idiot på en idrottsplan utan jag brukar fördöma dem men samtidigt så förstår jag dem, det finns nästan alltid en bakomliggande orsak.

Tänk dig själv att det har tagit slut med din flickvänn nån vecka tidigare och så kommer nån i motsåndarlaget och säger att han låg med din föredetta för 14 dagarsen medans ni fortfarande var tillsammans. Även fast du vet att det inte är sant så är det i det ögonblicket så vansinnigt svårt att inte gå på det och göra något dumt.

Kommentarer
Postat av: therese

ne det får jag inte glömma!

på onsdag?

2009-04-06 @ 23:16:37
URL: http://theresewiktorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0