Människan är inte rationell och logisk!

Tänkte ha sovmorgon i morse och läsa tidningen, äta frukost och besöka oxen för att handla innan jag begav mig av till skolan för föreläsning och sen vidare till jobbet, men så blev det icke!
 
Gick upp i mycket god tid (07,15) och gick ut för att hämtea Mariestads Tidningen för att sen åter krypa ner i den varma sängen och läsa lusadräparn, när den var utläst så slöt jag de blå för att vila en stund till. Men då ringer det i telefonen och på andra änden av tråden en stressad kollega! Jag måste vara hemma idag och har en sak som MÅSTE fixas, ordnar du det? Jag vet att att du inte börjar skolan förrän 10! Ok säger jag glad i hågen och tänker på pengarna vid löning. Upp och borsta tänderna, på med kläderna å sen ut i bilen å iväg. Fixar det jag ska på jobbet och lita annat med.

Sen iväg till Oxen för att inhandla lite mat till veckoslutet så där som man måste!
Går runt i butiken och plockar ihop mina varor snabbt som attan för stressad är man! Kommer fram till kassa och får stå i kö efter en äldre silverpanter till dam (säkerligen 80+ och dessutom mycket förvirrad så allt tar tid) tittar på klockan och på varorna i min korg. Då kommer jag på det! Shit jag har inte ätit frukost och nu är klockan 09,15.  Ajaj aj vad ska vi hitta på nu då? Jag är ju i en mataffär och då är det ju bara att ta ett nytt var för att köpa något att äta, det borde man ju tänka på särskilt som korgen min var full av frukost varor, det vore ju det mest rationella och logoska  men nehe! Jag betalar mina varor, går ut ur affären och går till bilen för att åka till föreläsningen på högskolan. På vägen stannar jag vi Mcdonalds och köper en glass med kolasås. det får bli min frukost. Inte smart nån stans skulle jag tro!

Mäniskan är inte logisk nånstans i vissa fall!

Är tillbaka på jobbet nu efter en föreläsning som handlade om behov och teorier i marknadsföring. Tämligen intressant.
Eftermiddagen kommer att bestå av jobb. skynda hem och kasta i sig lita pasta innan det bär iväg "hem" till Lyrestad för att sparka / träna lite fotboll med Weimer och ha ett litet lagmöte om helgens matcher!
Efter det blir det hem till ensamheten och vila de blå!

PS. vädret ute är underbart anser jag! Hoppas alla andra tycker lika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0