Vad är en dag på billingen?

Att åka på kurs är fruktansvärt jobbigt!     För magen alltså......Var på kurs idag. Började tio enligt dagsagendan men halv tio skulle vi vara där för att äta frukostbuffé stod det i inbjudan. Efter det en timmes ämnesavhandling sen elvakaffe med dopp. Ytterligare lite möte fram till tolv sen lunchbuffé, flera olika sorters mat och soppa och sallader och gud vet allt!
Efter lunch lite mer möte och sen klockan två bensträckare och fruktpaus. Lite mer möte fram tills klockan tre då hela härligheten avslutades med en stor buffé med kakor och bakverk som lite lök på laxen.

Det är hemskt att på 5  timmar klämma i sig så många omgångar mat. Av mötena kommer man inte ihåg så mkt för det bara jäser i magen hela dagen.

Sen att man hamnar efter med jobbet när man är på kurs är ingen som bryr sig om. Fast det är trevligt att träffa kollegor från andra kontor än de man ser dagligen måste jag säga!

Sen blir jag grinig lite kinkig av att det ska vara så bra väder när jag jobbar! Det var sjukt nice idag och i måndags då ag jobbade, i tisdags när jag jobbade hemifrån och hade möjlighet att bättra på brännan, eller nja snarare skapa en bränna. Då var det mulet.

I morgon på valborgsmässoafton när jag slutar lunch nån gång ska det varqa kanonväder! Det har jag bestämmt! Sen ska det vädret hålla i sig hela helgen tycker jag! Taget och bestämmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0