Frukostvanor......

Frukost är det viktigaste målet mat på dagen tjatar alla kostexperter om.....Jag har funderat lite över det....

En "vanlig" arbetsdag så brukar jag ligga kvar i sängen och dra mig allt för länge så brukar få mer eller mindra kast i mig min mugg med oboy, mitt glas juice, min glas med youghurt och min smörgås.

Kan bli havregrynsgröt med lingonsylt som alternativ till ovan nämnda
Har jag ordentligt med tid så kan det kompletteras med ett kokt ägg i båda ovan nämnda fallen.
Jag är dock absolut inte hungrig på morgonen utan äter bara för att jag måste.

I en perfekt värld så skulle man få vara uppe ca. 45 minuter innan man äter frukost och då skulle man få sitta i lugn och ro med tidningen samt kanske sällskap och äta en frukost. Vad skulle jag då vilja att det stod på bordet varje morgon?

Kokta ägg
Schrambeld egg
Stekt Bacon
Stekt prinskorv
Några olika sorters bröd (grovt, ljust, rost)
Några olika sörters köttpålägg (typ salami, skinka och leverpastej etc.)
olika sorters ostar
Fil/yuoghurt i olika smaker så man kan välja
ett par olika sorters flingor
Färsk pressad juice
Massor med färsk fruk
Kaffe
Oboy ( nej man blir aldrig förför det)
Något litet sött att avsluta med

Detta skall njutas i stillhet

Men vem har tid med detta varje dag och framför allt vem har råd med det? Inte jag i alla fall.......

Känner att det får bli nått bra jag där man tjänar en sju helsikess massa pengar utan att jobba nån gång....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0