1:a December

Om Anders slaskar så ska julen braska heter det enligt den gamla hederliga bondepraktikan. Å visst bjöd Anders tillika Andreas dagen den 30:e november på slask. Eller det kallar jag ialla fall 8 grader och spöregn för.
Det finns nog kanske en chans att det blir snö till jul,  eller det är mitt önsketänkande iaf. Fast iof så ska jag fira jul i Malmö och där vet de väl inte vad snö är för något?
egentligen borde jul nog firas på något ställe där det garanterat finns snö. Typ nordpolen

Idag är det första december och faktiskt lite svalt ute iaf. Termometern visar på nollan och jag tror minsann att det ryker lite i spoltarmen på mange, blir det kallt nu har vi en bra grund för bandybanan i sjötorp känndes igår på vår träning mer som en mosse eller något i den stilen istället för en torr och fin grusplan. Pöven, vår "nya frälsare och demontränare" Rolf Larsson körde förövrigt ett riktigt grispass med oss, har inte karln förstått att i slutet av november har serien börjat och då ska man inte träna så hårt. Det tror jag inte han tagit någon notis om och dessutom sket han fullständigt i att vi tog en enormt viktig seger i söndags och ville träna lite lättare i går.

Julkalaendern fick ett kik i morse och för er som inte sett den så kan jag säga att det är inte nödvändigt att kika på den. Den var inget vidare. Gamla klassiker som pellesvanslös och petson å findus är fortfarande så sjukt mkt bättre så att det är löjligt.

Sen är jag inte särskilt impad av skolan idag. Hur i helvete kan man planera in en skoldag som varar mellan 09,00 och 21,00. Tolv timmar! De är inte kloka i denna värld!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0