Hemmablind och myggbiten

Spelade golf i går kväll med Rasmus. Jag gjorde min bästa runda hittils i år och det känns lovande nu när stortävlingarna radar upp sig de närmaste veckorna och då är det kul att kunna vara i bra slag så att man inte är helt chanslös. Rasmus hade ingen större dag utan gick mest runt och tjurade å gnällde men jag slog dövörat till och lyssnade inte på han gnetande...

Kameran var med under varvet och dokumenterade å när jag kikade på bilderna idag så inse rjag hur vacker Törebodas golfbana egentligen är. Det är skalmigt hur hemmablind man är och synd att man inte njuter mer av miljön medans man spelar utan bara går runt och tänker på par och birdies. Banan ligger sjukt vacker precis vid vattnet. Bilder kommer så fort jag laggt in dem i datorn men det kan dröja innan det blir iof!

Sen blir jag förundrad över hur mkt mygg det kan vara på ett ställe. Det var ganske så mkt mygg i går kväll så har ett par fina bett på kvroppen idag. På tal om mygg så ska IF Weimers A-lag bli isolerade och träna i dagarna 3 i ett riktigt mygghål...Gårdsjö...Varför väljer man inte att ha läger på en civilicerad plats utan långt ut i skogen? Jag föredrar cicilicationen klart föra att bli mygg uppäten....Vill jag bli myggbiten så skulle jag åka till fjällen och vandra isf! Sen avslutas lägret med en match mot Finnerödja, jag trodde inte att finnerödja hade eget fotbollslag men så var tydligen fallet. Jag trodde bara de kunde odla och adnimistrera jordgubbsförsäljning samt ha han om OBH Nordicas lager sen trodde jag att komtetensen var slut i Finnerödja och att alla med någon form av bolltalang lirade fotboll i Laxå men så var tydligen inte fallet. Fast det är klart.....vem vet vi kanske möter ett lag som fullkomligt saknar talang och består av ett gäng frustande bester som köttar boll i stället för att försöka spela fotboll som vi försöker med för vi gör inte så mkt mer än försöker än så länge.....Men med lite tid och mera träning så kanske Weimer med kan spela fotboll e vacker dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0