Törebodafestival 2009

Då var tre dagars festivalande i töreboda över. Helgen har varit fantstisk!

Festivalen började i torsdags men torsdagen finns redan återgiven i fredagensinlägg så börjar från fredagen..

Jobbade på dagen och efter jobbet så var det hem fort som rackarn för att ställe sig i en efterlängtad iskall dusch då det var extremt varmt och kvalmigt hela dagen på fredagen.Efter det så bar det av i raketfart till t-boda där det skulle grillas kött och ätas potatissallad! När vi grillade så spelade Mora Träsk på lilla scenen som vi bodde på backstage till å när de spelar så måste man ju göra alla rösralser som man får lära sog på dagis och grannarna i mor och fars nya område måste ju tro att jag och far antingen är fulständigt totalt uttvecklingsstörda eller att vi  var totalt radar kanon när vi grillade för vi körde nämnligen alla rörelser till alla låtar med mora träsk! Jätteskojigt jue!

Efter maten så bar det iväg in på områder för att lyssna på blandat kompott från rydell ocg kvick som kördå på med fullt ös medvetslös redan klockan 19 på kväll.
EFter det så var det hem och pudra näsan lite innan det var dag för melody club. Bra spelning men tyvärr så pissregnade det i en dryg halvtimme under spelningen! Efter spelningen på mellanlandningen hemma så fick jag ett trevligt telefonsamtal, mer info följer nedan.....

Sista spelningen på stora scenen för dagen var Ace of Base, de var grymmt bra tycker jag och körde alla hist och hade en riktigt mäktig och häftig koreografi på scen med!

Lördagen inledes med att köpa ett festivalband till Sara, ja nu undrar ni säkert vem Sara är och nu är det offentligt bekräftat för er här och nu att det är tjejen som jag träffat och blivit tillsammans med, nu vet ni det med! Sen stod familjen i öltältet en sväng på eftermiddagen innan det var dags att åka töreboda-skövde tur och retur för att hämta Sara som kom med tåget....Känns lite dumt att åka till skövde och hämta henne när tåget går förbi T-boda men X2000 vill tydligen inte stanna vid varja mjölkpall läng med vägen... Väl tillbaka i t-boda så stod snabbdusch på schemat innan EMD entrade scenen.
Jag tyckte synd om dem under spelningen för de var så mkt sämre än jag kunnde föreställa mig så det var nästan pinsammt!
Efter EMD så bjöda mor och far mig å Sara på mat golfklubbens servering även fast det var Norrkvarns lodge som lagade och stod för maten. Alla valde bakpotatis men röran som var i skillde sig åt, Jag mor å far tog skagenröra medans Sara valde kyckling röra. Båda sorterna smakade mkt bra kan jag meddela, ja jag kunnde inte hålla mig till min egenmat utan var tvungen att tjuva lite av Sara....Tack för maten kära päron!

Efter matpaus var det Sahara Hotnigts på scen och efter dem så var det Beach Boys. Gubbarna i beach boys hade ju en massa bra låtar som jag kännde igen jue! Även fast jag trodde att jag inte hade en susning egentligen om vilka de var...

Söndagsförmiddagen ägnades åt promenad i t-boda för att föunnas över hur fprt man kan riva ett festival område! vid 12 endast 10 timmer efter festivalens slut fanns bara små små spår kvar av att det varit folkfest med nästan 20 000 besökare timmarna innan!

Sen åkte Sara med tågen hem och lämnade mig kvar på perongen...
Då åkte jag och familjen till lyrestad för att käka pizza och gratulera farmor i förskott på födelsedagen. Efter det så åkte vi till hova riddarvecka för att kika på det åriga 10 dagar långa riddarspektaklet där uppe, lika trevligt men samma skiten varje år. Bäst är nog maten och vi passade på att äta grillat och potatis. Sen belv det hemfärd till Marstad med ett stop hos Sandra på vägen för att lämna av kvarglömde prylar......

Hemma så var det tvättning som stod på schemat! Hela kvällen! Somnade på tv soffan framför en film som handlade om Wimbledontennis och kärlek......

Undrar när/om jag kommer få tillbaka min tröja som Evelina L fick låna för att ha på sig under den kyliga cyckelturen hem från festival området! Finns nog risk att det blir evighetslån och jag inte påminner henne alternativ hämtar tröjan själv nån gång! Å evighetslån vill vi inte vara med om alls, Nej tack!

Tackar till alla som gjort helgen till vad den varit och ett extra stort tack till Per "Otto" Ottosson som är general på festivalen och den som ser till att det blir av varje gång! Fixa en om tre år igen är du snäll! Det enda du inte gjorde bra under helgen är festivalandelarna till V75 som du gjort iordning! De var mindre bra men med tanke på hur mycket tid du laggt påfestivalen under senaste månaden så är det förlåtliggt att travet kanske inte var så bra tippat.......

Kommentarer
Postat av: Mange..

Mycket bra inlägg.... mer sånna

2009-07-07 @ 00:01:22
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0