Yes man!

Yes man med Jim Carrey i huvudrollen är en film med typsik Carrey karaktär. Huvudpersorsonen är en person som i alla hans andra filmer inte tillhör de smartaste människorna på jorden eller då skarpaste knivarna i lådan om man så vill, han är på ren svenska lite svagt koko helt enkelt! Efter att ha blivit dumpad av tjejen och deppig över det så blir han meddragen av en polare till en typ av förening som ska säga ja till allt! Han är tveksam men går med till slut ändå och säger ja till allt. Detta leder till en del dråpliga situationer kan man milt säga men vill ni se det så rekomenderar jag filmen...

Vad kan man då få ut utav detta kan man ju undra? Kontentan jag ser när jag ser filmer är så här kan man ju inte vara, hur dum kan man bli lixom?

Det är här det roliga kommer in tycker jag! Jag vet en schnubbe som efter ett vad på fyllan , skall ha slinkit ur honom i redlöst tillstånd men ändå, har svurit att säga ja på precis allt! Å tro fan att han gjorde det under en månads tid.....
Jag träffade honom en gång ute och frågade på skämt om han ville bjuda på en bira och han svarade javisst! Men då hade jag inte hört detta! Men det var gött iaf!

Sen kommer några roliga saker som han kommer få slita jävlar för att klara av, ett exempel är att han lovade sin mor under denna perioden att hjälpa dem att renovera deras hus under hans semster.....Kompisgänget åker till västkusten v 29-30 och han ska vara hemma och renovera! Han har svurit gott lver detta kan jag lova!

Det enda som han inte lyckats med till vår förvåning och ifrågasättande är att han inte varit i säng med någon mindre attraktiv brud, Detta gör at vi är tveksamma till om han verkligen sagt ja till precis allt under en månad som vadet var på men det lär vi aldrig kunna bevisa,  att han råkade belägra en av kompisarnas lillasyster under tiden är en annan femma, det var nog hans initiativ............Det var inte allt för uppskattat iaf vid frukosten dagen efter har ryktet gått, det ska varit mordisk stämning vid den måltiden men de tiger som muren och säger att de var goda vänner även då! Att de träffas fortfarande kanske gör saken lite bättre!

Vad vill jag då får fram av detta! Jo om du lovar en sak skall du hålla det oavsett hur jävla dumt det än är och slå aldrig vad eller lova något på fyllan för då kan du få ett helt helvete med dig själv efter det och en massa tråkig ångest för dig själv och elakt flinande polare bakom axeln!
Å ja det är en sann hisotria....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0