Dagen D

I efterniddag är det sista tentan för terminen, sen är det skolledigt ett tag. Fram till slutet av augusti närmare bestämmt. Nen kom inte och våga tro att det blir ledigt för det.......

Det finns många som står utan jobb i dessa tider, jag lider med dem måste jag erkänna för det är absolut inte kul att vara arbetslös!
Men jag har två jobb och gnäller lite smått över att jag kommer få jobba typ jämt hela sommaren....Det är inte rättvisfördelning här i världen. Ska dels jobba heltid på mitt ordinarie arbete samt att jag kommer att jobba extra/ finnas som backup på mitt gamla jobb då ett par olyckliga omständigheter resulterat i en sjukskriven chef och allmänt chaos där. Då behövs jag med min erfarenhet och mina är där som lite extra hjälp då jag vet hur saker och ting fungerar. Men helst hade jag sluppit det men nu är det som det är och då är det bara att gilla läget!

Igår kväll var en ganska så skön kväll till att bara ligga på soffan och glo. Det är nödvändigt iblan måste jag få tycka för att hämta kraft och motivation/inspiration!

Tiden bedrevs med filmen Australia, en mycket trevlig film med många fina scener i, och ja jag var lite omanlig och fällde någon tår till filmen, fråga mig inte varför men det känndes bara bra kan jag meddela!
Det enda som var riktigt tråkigt var att jag satt själv och tittade på filmen som var av den karaktären att det hade varit trevligt med sällskap, gärna av någon vacker, smart och trevlig tjej som jag tycker mycket om. Men baksidan på singelmyntet är att något sådant sällskap har jag inte..........Och ingen annan hade tid med mig heller för den delen för Australia tar trotts allt lite drygt 2h och 35 minuter i anspråk men det var det värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0