Nu återgår det till det normala, tror jag iaf

Torsdag 18/6 och det ska vara normalt ett tag fram över nu igen. För sista tiden har varit helt koko kan man säga. Det har varit lite.....mycket måste jag säga.

Ska försöka beskriva vad som hänt sedan onsdag i förra veckan.....

Onsdag: Flyttade hem till mor och far lite provisoriskt igen för att få vardagen att funka med allt som var tvunget att ske samt att lillasyster skulle ha fri lejd till att förtära urnordiska drycker i min lägenhet. Jobbade i golfshopen för att försöka skapa ordning i caoset som är där!

Torsdag: Besökte sjukgymnasten och fick besked om hur det stod till med min axel och beskeden var raka. Rehabträning nån månad så är du i topptrimm sen igen. Eftermiddagen blev till att ordna i shopen igen.

Fredag: Fixa och dona hemma hos mor för att allt skulle vara fint på lillasyrrans studentmottagning! Sen in till utsläppet och kolla på alla fina och glada studenter i vädret som tyvärr kunde varit bättre! Men grattis till er alla och välkomna ut  vuxenvärlden!

Lördag: Jobb i shopen igen och fortsatte pilla och fixa. Efter jobbet så spelade jag och farsgubben en match mot varandra på golfbanan, resultatet var bästa möjliga för husfriden, det slutade oavgjort! Sen käkade vi mat och delade på en påse chips hemma på tv-soffan.

Söndag: Skulle vara ledig och ladda inför kvällens match och hinna in till stan för att titta på alla vackra människor som skulle gå på bal men det blev inte riktigt som planerat precis.......
Fick rycka in och jobba i shopen för det var fullständig och total panik! Det vart inte bättre av att redan sjuksrivna chefen där blev sjuksriven troligtvis för resten av säsongen, vi anställda räknar med det och planerar utifrån det iaf! Det innebär att jag har dubbla jobb i sommar och ska sköta vissa träningar och framförallt göra ALLA reparationer i shopen men det är penga mässigt ganska gött. Men syrran och Fred kommer få slita hund där uppe och jobba jämt nästan och det har 50% av de två nämnda inte begripit utan tänker bara, GÖTT PENGAR. Men när du jobbat typ jämt och varit ledig kanske 1 eller 2 helgdagar på en månad så är det inte så jäkla gött ,då vill man bara spy på skiten. Jag räknar med att det kommer nog bli en hel del jobb i sommar men det får gå!

På kvällen spöade vi Hangelösa i fotboll med 4-2 i något som inte är att betrackta som världens bästa division 6 match kanske. Men vi vann och det är huvudsaken!

Måndag: shopen igen! Lösa problem är min grej! Fixade tillsammans med annat folk så att säsongen kommer funka på ett bra sätt, tror och hoppas jag iaf!, efter rådande omständigheter. För jag ska finnas i bakrunden och verka utan att synas för att jag har ett heltidsarbete att sköta vid sidan om.....

Tisdag: Jag och lillasyster tog en minisemester till Göteborg samt freeport i kungsbacka för att hitta på något och förnya garderoben. Det belv en del handlat kan man säga....Chinos, skjorta, t-shirt, en skjorta till, stylingprodukter till håret, schampo och födelsedagspresent till pappa. Det var det det blev för min del och jag var rätt nöjd med det! Innan vi åkte hem så träffade vi Cleas på avanyn och arresterade enh fika, trevligt initiativ det!

Onsdag: Företagsgolf med Dina Försäkringar som är min huvudsakliga arbetsgivare! Vilken dag...... Började med att vi fick frukost hos sista personen vi hämtade upp innan det bar iväg. Han passade även på att fråga om lite dricka skulle med som färdkost, vi är ju aldrig omöjliga. Sen bar det iväg till Sala! Första fördknäppen rann ner 08,20....
Väl framme så var det uppvärmning och lunch innan det var dags för den stora bataljen, tyvärr var det bara 5 startande men men...Jag låg på en stark 2:a plats efter första 9 hålen men klar tätkänning var 1 poäng efter och hade spelat bra! Sista 9 var rent bedrövliga från min sida och jag föll som en sten i resultat listan. Jag slutade på en urstark 4:e plats men var glad för det! Vädret var bra och sällskapet trevligt. Sen förrättades prisutdelning på klubbhusets altan och vi gynnade restaurangen genom att dricka en pilsner. Sen blev det hemfärd och ett par pilsner och någon liten whisky på vägen. Var lite svagt sliten när jag kom hem och stupade i säng

Torsdag: Dagens datum... Lite småsegt att gå upp i morse kan jag meddela att det var, blir inte bättre av att det spöregnar ute!
Match ikväll mot SIL 19.00 i Götene!

Imorgon är det midsommar! Trevlig modsommar gott folk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0