Sommaren har börjat bra!

I fredags var det officiell start av sommaren i och med att terminen på högskolan tog slut! Det firade vi med att boka bord på helenagården och käka tacobuffé. De tog 39 spänn för det och det var värt precis vart enda korvöre! Det var supergott och helt underbart trevlig stämmning. När vi ätit oss mätta och intagit lite dryck så fortsatte vi hem till Zacharias som bor i studentskrapan i skövde och där var det party på terassen på 8:e våningen. Vilket party det var sen! Stämningen var mycket hög och folken trevligt! Zache hade en polare från stockholm nere, Simon hette han, och när vi snackade så visade det sig att han gjort lumpen med en av mina klasskompisar på gymnasiet, Mårten. Världen är allt bra lite egentligen. Kvällen fortsatte på Kåren och där var det bartömning. Bartömning är lika med farligt låga priser, i vissa fall billigare än systemet och då kan det bli farligt! Men jag kom undan med hedern i behåll.
Men det blir inte alltid som man planerat, ibland blir det så mycket bättre än man bara kan tänka sig. Så var fallet denna dag!

På lördagen var det hämfärd mot Mariestad och en välbehövlig lunch hos mormor och morfar tillsammans med mamma. Efter det sov jag en stund på soffan, ok var lite trött, innan det bar av till Guntorp för lagfest med Weimer. Vi lirade brännboll, mitt lag vann! Grillade färdigkryddat kött från freijs och åt potatissallad och andra tillbehör till det! Nisse som stod vid grillen skall ha beröm! Det gjorde han nästan löjligt bra faktiskt! Sen var det Sverige-Danmark på tv och det gick ju skit på grund av några oförlåtliga misstag! Men men......

Vi laddade med aloholhaltiga drycker och for in till staden, eller ja först bytte vi ut olles punkade däck på hans bil som lite teambuilding på fyllan. Vi hamnade på buffalo, vi var jag, Gutta, Nisse Adde Gibson, Gustav Larsson och Dennis Landin. Det var riktigt riktigt kul och trevligt. Landin hade fullständig mundiarré hela kvällen och tjatade så att ingen annan fick en syl i vädret och då är alla som var med ganska så vassa i käften i vanliga fall!

Vid ett ramlade vi ner till björnes för att kika en sväng. Där var det precis knökat med folk, kul det med. Vid stängningsdax blev det en tur till torggrillen för en vurre med stips innan det blev marsch hem till sängen!

Söndagen har gått i ganska så lugn mak med ett besök i vallokalen för att avlägga en röst i dagens EU-val. Jag tycker att alla är lika goda kålsupare allihop och röstade blankt! Men det står jag för. Sen såg jag en stund på tennisen med Robin Söderling som fick spö av Roger Federer i Paris och franska öppna. Sen var det fotbollsträning, det var en ganska så tuff träning som stod på schemat! Det var fruktansvärt jobbigt! EFter den så gjordes hemgjord pizza och snart så ska jag stupa i säng och sova som en sten!


Kommentarer
Postat av: therese

skräll att Landin tjatar? nej!

2009-06-07 @ 22:55:46
URL: http://theresewiktorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0