Aj aj aj

Det som skulle bli en rolig eftermiddag met fotboll och sen lite kalas blev något helt annat det men vi tar det från början.

Vi började matchen ganska bra för en gångs skull men efter ca 20 minuter kommer det en lång boll där jag vinner första duellen men bollen går dock åt fel håll dvs mot eget mål. Det blir en ny nickduell och killen jag möter är klart kortare än vad jag är så han inser att den här vinner inte jag och kryper ihop, detta gör att jag fortsätter över honom i en våldsam fart och landar med vänster axel rakt ner i backen, han smiter iväg och gör 1-0 vilket matchen senare slutar. Surt så räven!
Vad än värre var är att jag har vansinnigt ont i axeln och tvingas bryta matchen efter 35 minuter. Vid första kollen på bänken konstateras att det där måste du åka och röntga!
-Någonting måste vara trasigt där inne för en sådan kula ska man i inte ha precis bakom nyckelbenet. Caoch
-De tror jag inte kan ju röra armen obehindrat.
- om jag klämmer här gör det ont då? Caoch
-hmpf, aahhh ge fan i det där.
-Se där. du inte bara borde kolla det där, MÅSTE kollas! Inget att diskutera
-jaha åker väl då


Så in u duschen och iväg till KSS. Att komma in till läkaren på jouren gick snabbt, var där halv sex och träffade läkaren kvart i, han konstaterade röntgen nästa, borde bli inom en halvtimme tror jag, men tjenare du......Kvart över tio fick jag gå vidare till röntgen och var klar där kvart över elva....De konstaterade att inga ben var skadade och bara kanske ett ledband som var uttänjt. Dock kan nyckelbenet vara förskjutet nån millimeter men det rättar kiropraktorn till ganska snart!
Men får nog erkänna att jag hade tur i oturen att inget gick sönder. Lite smärta och stelhet kan man leva med utan större bekymmer!

Men kvällen med grabbarna var bara å glömma. Kvart i ett var jag hemma från sjukan:(
Hoppas ni hade det trevligt i dimman och vimlet pojkar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0