Ibland behöver man känna sig älskad, inte uppskattad!

Jag har otroligt många bra vänner som jag uppskattar och känner mig omtyckt av, tror jag iaf. Att umgås och ha roligt tillsammans är ett sätt att visa att man uppsakttar varandra. Det är inte helt ovanligt att det visas uppskattning för de insater jag gör på idrottsplaner för Elless i bandyn eller för Weimer i fotbollen, omnänmandet efter matchen sist kändes bra även om jag inte var helt nöjd med min egen insatts.
Att bli uppskattad för de insatser man gör på jobbet känns även det väldigt bra och är viktigt tror jag för att göra ett bra jobb.

Att träffa nån och kramas lite med och kanske få en puss när man är ute eller något sådant är trevligt(oftast). Jag ser det som uppskattning för något som motparten tycker om måste man ju ha, om det så är utseendet, uppträdandet eller något annat spelar mindre roll. Man känner sig uppskattad för stunden i alla fall.

Men det är inte samma sak som att bli älskad av någon man verkligen tycker om!

Å nu menar jag kärlek på riktigt!
Att få höra att någon tycker om en kan få en på bra humör nästan oavsett hur kasst det var innan.

Det är den kärleken jag saknar i singellivet, visst friheten man har som singel är trevlig men att ha någon att mysa tillsammans med och prata med, samt tala om att man tycker om personen till är något speciellt som jag erkänner på stående fot att jag saknar.

Ibland så önskar jag att den rätte skulle trilla ner framför fötterna på en men så enkelt är det inte och tur är väl det för jag tänker inte skynda mig in i något, jag är ung och har många år kvar att vara ung! Det är ju tros allt hela 9 år kvar innan jag fyller 30 så min tid kommer nog.
Sen vet jag inte om jag tror på det där att man kan träffas när man är 16 och sen leva hela livet tillsammans men jag kan ändra mig i den frågan!

Vi avslutar med en liten dagens

Lyssnar på: Milow, Ayo technology, underbar lugn och musikalisk musik
Ska göra ikväll: Ta det lugnt och titta på fotboll påtv med en kompis
Dagens mat: Lax, potatis och skagenröra
Humör: Ganska ok
Dagens outfit: Sköna slitna jeans, vit farfarströja och en svart kofta!
Funderar på: Vem som kan vara mitt hyreshus nya hyresvärd!
Har gjort idag: Jobbat, varit på föreläsning och löptränat


Kommentarer
Postat av: therese

det är mormor som prompt ska skicka mail!

2009-05-06 @ 23:11:11
URL: http://theresewiktorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0