Kristi Flygare

Söndag på en torsdag, kan det bli ,mer bakvänt eller? Men sak samma för typ alla får ja vara lediga och ha långhelg, Men inte jag, måste plugga stora delar av helgen samt att jag jobbar klämdagen i morgon.

Idag ska jag gå på damfotboll, BOIS- KIF Örebro. Du ska väl bara spana in nån av tjejerna såklart löd domen från ett par av polarna men nej, tänkte åka och kika bara för att KIF spelar i allsvenskan och det kan vara kul att se hur bra de är!

Sen har serien till nästa säsongs bandy kommit, det blir ingen enkel resa precis, serien ser riktigt spännande ut. En liten presentation av lagen följer nedan

Västerås SK TF: Svenska mästarnas b-lag, förklaring onödig
Hubbo IK (Tillbergas B-lag): A-laget står på gränsen till elitserien så de lär nog vara bra
Örebro SK TF: A-laget åkte ur eliten ifjol men TF bjuder alltid på bra motstånd
Slottsbron: Åkte ur allsvenskan i fjol och har som målsättning att bara bli ettåriga i ettan.
Nitro/Nora: Svårspelade borta och ett lurigt lag, kan vara fågel, fisk eller mittemellan.
Mosserud: Kvalade till allsvenskan ifjol och har värvat en spelare som blev utsedd till WM:s bästa back ifjol, Markus Begvall, de kommer inte bli sämre i år precis
Delta: Satsat stort i flera år men mer eller mindre floppat vrje år, deras tur i år?
Skövde: I mina ögon seriens sämsta lag men de har så konstig hemmaplan så de kniper alltid en del poäng där
Kålland: Ett lag med en massa unga spelare ifjol så de kan nog bli farliga men lidköpingklubbarna byter spelare hej villt med varandra så det är svårt att veta.
Gillstad: Lidköpinglag de med så svårbedömt men de hade ett litet äldra material att jobba med ifjol.

På förhand ser serien mördande tuff ut men vi får se vad det blir av det. Med lite tur så får vi spela 4 matcher inomhus då både västerås och lidköping kommer att ha hall under kommande säsong!

Så nu är det bara att börja försäsongsträna på allvar alla mina kamrater! För jag kommer att vara i fin fysisk form när serien kör igång i slutet på november det kan jag lova er allihop!


Kommentarer
Postat av: Mange

då spelar du i elless nästa säsong iaf.. låter som det iaf..

2009-05-21 @ 14:40:23
URL: http://www.elless.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0