Odlingar...

Växter är nog en sak som alla människor har en relation till. Jag har lite krukväxter i fönstrena och en utegrupp vid entren till min lägenhet. Men där stannar mina odlingar! visserligen är jag med passivt på odlingarna hemma i mor och fars grönsaksland, läs att jag tittar på när de grejar och hämtar grönsaker där när de är tillräckligt stora för att äta. Lite lathet och snålhet men helt ok tycker jag trotts allt.

Men en sak som jag odlar ömmt och kärleksfullt denna vecka är ett derbyskägg! Vi har Jula i ett derby i divisoin sex Mariestad på fredag och då ska jag ha ett derbyskägg! Att det just nu inte är särskilt vackert struntar jag i, har jag bestämmt mig för att ha ett derbyskägg så har jag. Att det däremot åker bort fort som attan efter matchen på fredag eller på lördag morgon är en annan femma. Mormor hade en bestämd åsikt om mitt skägg när jag var där i början av veckan.

Mormor:- Andreas, raka dig när du kommer hem är du snäll, det du försöker avla fram i ansiktet ser inte allt för vackert ut!
Mitt svar -Och!? Det har jag inte påstått heller!

Men derbuskägget ska hur som helst pryda mitt ansikte så jag ser riktigt respektingivande ut , eller nja ett försök till det iaf, när jag styr trupperna genom att hålla snacket uppe! Jag har fått instuktioner om att vi ska kunna knäcka moståndare bara genom att vara det mer snackande laget och då menar nog inte tränare Conny att vi tar till diverse elaka fotbollsklassiker till motståndare när inte domaren hör!

Men psykningar brukar inte bita på mig utan jag brukar komma med nåt bra svar eller bara ett stor brett flin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0