Vilken helg!

Det har varit lite dålig uppdatering under helgen men allt har en logisk förklaring.

Till att börja med så har ju vädret varit precis kanon fredag,lördag och söndag. Sen har det varit lite annat som har tagit uppmärksamheten under dessa dagar....Vi börjar med fredag och tar helgen i kronologisk ordning efter det.

Fredag: Det skulle vara studierna som fick min uppmärksamhet och det fick de, en stund iaf. Att jag satt ute i solen och njöt samtidigt som jag pluggade gjorde att det hela kändes mkt bra. Sen ringde jag till mormor och morfar och meddelade att de skulle fika hemma hos mig och det gjorde de. Sen fortsatte jag att plugga när de fikat och gjorde en tur upp på stan för att göra ett ärende åt en kagkamrat innan det var dags att gå hem för att läsa lite mer och ladda inför kvällen fotbollsmatch mot Moholm

Å vilken match det blev sen! Seger med 4-0 det känns så underbart gött! Att arbetspolaren är ordförande i moholm gör inte saken sämre precis, ska inte jobba förrän på torsdag egentligen men funderar på att lite triumferande kika in på kontoret lite tidigare i veckan och bara vara en stund. Sen var det inget snack om vilka som var bästa laget heller, vi var ganska så överlägsan för att vara snäll....

Lördag: Började dagen med att göra det som jag gjort den senaste tiden, PLUGGA. Sen var det lunch och efter lunch avfärd mot Göteborg. Det var morfar som stod för resesällskapet. Väl i GBG så gick vi runt och kikade en sväng innan vi åt en middag på en trevlig uteservering längs med avenyn. Sen bar det av mot Ullevi och kvällens huvudattraktion som var speedway GP. Det var ett bra race och en trevlig tillställning i kalasväder. Vädret var varmt och skönt hela dagen. Runt 23 var det slut i GBG och hemfärd mot stan. Ute på gatorna i stan var det fullt med folk och det verkade som om alla typ var ute och svirade, jag avslutade kvällen med att leverera hem en kompis till sin säng med bil innan jag tog och nattade mig själv innan hemma hos mor och far!

Söndag: Samma visa som tidigare dagar, plugg ute i den gassande solen. Det hanns även med en glass nere i sjötorp tillsammans med mamma på dagen innan det var fotbollsträning på kvällen. Nu sitter jag på tv soffan och vilar efter en fullspäckad helg!


Baksidan med sådant underbart väder finns dock....Måste erkänna att jag har slarvat med solsmörjan under helgen så jag är lite svagt rödmosig men det gör inte så mycket.


Veckan som kommer består av tenta på måndag och torsdag och plugga där emmellan.

Helgen nästa vecka består av lagaktivitetsdag på lördag och träning på söndag, tor jag iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0